وبلاگ

هر آنچه درباره اکستنشن مو باید بدانید!

اکستنشن مو

در ابتدا بهتر است بدانید اکستنشن مو فهرست بلند بالایی از فواید از جمله بلند کردن و حجیم کردن مو دارد. گیره، نوار چسب، میکرولینک و دوخت انواع مختلفی از اکستنشن مو هستند که قبل از تهیه آنها، باید از هزینه و نحوه مراقبت از آنها آگاهی داشته باشید.

چه موهای نازکی دارید که به دنبال حجیم کردن آن هستید، چه موهای کوتاهی که می خواهید بلندتر کنید، یا فقط می خواهید مدل موهای خود را بدون تغییر دائمی تغییر دهید، اکستنشن مو یک انتخاب عالی است.

موضوع اکستنشن مو گسترده و پیچیده است و انواع مختلفی از جمله اکستنشن های بسته شده با دست، اکستنشن های میکرولینکی، اکستنشن های نواری، اکستنشن های موی گیره ای و اکستنشن های موی هاله ای دارد. اگر برای اولین بار است که می خواهید آنها را امتحان کنید، ما هر آنچه را که باید در مورد اکستنشن مو بدانید با کمک چهار متخصص در زیر به اشتراک می گذاریم.

 

انواع اکستنشن مو

لوئیز بیلی، موسس Hair Extensions لندن، به POPSUGAR می‌گوید: «انواع مو و روش‌های مختلفی برای استفاده وجود دارد، بنابراین می‌توانید آزمایش کنید تا زمانی که ظاهر ایده‌آل خود را با قیمتی متناسب با بودجه‌تان پیدا کنید». قبل از اینکه به انواع کاربردهای مختلف بپردازیم، اجازه دهید به دو دسته اصلی اکستنشن مو بپردازیم: اکستنشن موی واقعی انسان و اکستنشن موی مصنوعی.

  • جولیا ونتورین، کارشناس اکستنشن مو در Luxy Hair می‌گوید: اکستنشن‌های موی طبیعی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. آنها از بالا تا پایین از موهای واقعی انسان جمع آوری و ساخته شده‌اند.
  • از سوی دیگر، اکستنشن‌های موی مصنوعی از الیاف مصنوعی و ترکیبی مختلف ساخته شده‌اند. ونتورین می گوید: این الیاف معمولاً الیاف پلاستیکی بسیار ظریفی هستند که به تقلید از موهای واقعی انسان ساخته می شوند.

در اینجا، ما چند مورد از رایج ترین انواع اکستنشن ها را تجزیه و تحلیل می کنیم.

اکستنشن های کلیپسی یا گیره ای

گیره ها شاید ساده ترین و کم زمان ترین راه برای افزایش طول، ضخامت و حجم دادن به موهای شما باشند و یکی از بهترین چیزها در مورد آنها این است که شما حتی برای نصب آنها نیازی به مراجعه به یک متخصص ندارید.

تاتیانا کارلینا، مالک شرکت روسی اکستنشن مو تاتیانا کارلینا، می‌گوید: «گیره‌های خوب و باکیفیت، طبیعی به نظر می‌رسند، سال‌ها دوام می‌آورند و می‌توانید خودتان آن‌ها را به موهایتان وصل کنید و مدل دهید». این نوع اکستنشن‌ها به موهای شما وصل می‌شوند و زمانی که می‌خواهید موهای خود را برای یک رویداد یا اتفاق خاص تغییر دهید و نمی‌خواهید به چیزی دائمی‌تر متعهد شوید، مفید هستند. (معمولاً آنها را بعد از یک روز بیرون می آورید، اما می توانید بعد از آن مدت طولانی به استفاده مجدد از آنها ادامه دهید.) امروزه، گیره ها در انواع طول ها، بافت ها و رنگ ها عرضه می شوند و معمولاً می توانید آنها را به راحتی خریداری کنید.

اکستنشن های نواری

نوارها به عنوان پسوند نیمه دائمی در نظر گرفته می شوند. آنها شبیه به گیره هستند با این تفاوت که می توانند بیشتر دوام بیاورند و به موهای شما چسبانده می شوند. آنها همچنین تقریباً بی وزن هستند، بنابراین حتی اگر سرتان پر از آنها باشد، احساس سنگینی نمی کنید. بیلی می‌گوید: نوارها توسط یک متخصص نصب می‌شوند و می‌توانند تا دو ماه قبل از نیاز به نگهداری دوام بیاورند. مو با این روش قابل استفاده مجدد است.

اکستنشن های میکرولینک

میکرولینک ها که به آنها ریزحلقه ها یا ریزدانه ها نیز گفته می شود، یک گزینه جایگزین محبوب برای دوخت بافت ها و اکستنشن های نواری هستند. این اکستنشن‌ها معمولاً با استفاده از لوله‌ها یا حلقه‌های کوچک به تارهای مو متصل می‌شوند و گفته می‌شود که از سایر انواع اکستنشن ایمن‌تر هستند، زیرا با وارد کردن وزن یا فشار زیاد به مو و پوست سر آسیب نمی‌رسانند. یک نقطه ضعف این است که انجام یک سر کامل می‌تواند بین یک تا پنج ساعت طول بکشد، اما می‌تواند تا دو تا سه ماه طول بکشد.

اکستنشن های قابل دوخت به موی بافته شده

نصب بافت فرآیندی است که نیاز به کمی کار بیشتر دارد. آنها معمولاً توسط یک آرایشگر نصب می شوند که موها را به یک الگوی خاص می بافند. این کار معمولاً بین دو تا شش ساعت طول می‌کشد و به تعداد بسته‌هایی که نصب می‌کنید و سرعت آرایشگر شما بستگی دارد. بافت‌ها می‌توانند بین 6 تا 10 هفته دوام بیاورند.

اکستنشن های کراتین باند/پیش باند شده

باندها با استفاده از کراتین و تفنگ حرارتی به مو پیوند می‌شوند. این فرآیند می‌تواند چند ساعت طول بکشد، زیرا مانند میکرولینک‌ها، هر اکستنشن به صورت جداگانه به موهای طبیعی شما متصل می‌شود تا زمانی که ظاهر دلخواه به دست آید. اینها دائمی نیستند، اما بسته به نگهداری شخصی تا چهار یا پنج ماه دوام دارند.

آیا اکستنشن مو به موهای طبیعی شما آسیب می رساند؟

متأسفانه، اطلاعات غلط زیادی در مورد اکستنشن مو وجود دارد، از جمله اینکه آنها به موهای طبیعی شما آسیب می رسانند. در واقع، این تصور بیشتر نادرست است. در واقع وقتی این کار توسط یک متخصص انجام شود و به درستی از آن مراقبت شود، آسیب احتمالی وجود ندارد. اگر می‌خواهید اکستنشن مو انجام دهید، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و با یک متخصص اکستنشن مو مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است و نوع مو و محصول مناسب استفاده می‌شود.

نحوه مراقبت از اکستنشن مو

اکستنشن مو نیاز به مراقبت ویژه دارد. هرچه بهتر از آنها مراقبت کنید، استفاده بیشتری از آنها خواهید کرد. قانون شماره یک استفاده از اکستنشن مو ملایم بودن است. آنها را به آرامی با یک برس نرم شانه بزنید و از استفاده از مواد شیمیایی خشن یا حرارت زیاد خودداری کنید. هر چه اکستنشن های خود را بیشتر بشویید و حرارت دهید، طول عمر آن ها کوتاه تر می شود، بنابراین سعی کنید شستشو و استفاده از محصول را به حداقل برسانید.

اکستنشن های غیر مصنوعی را باید درست مانند موهای سر شست. این کار به جلوگیری از تجمع محصول، آلودگی و چربی روی مو کمک می کند. از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید و نرم کننده ها را از نقاط چسبندگی دور نگه دارید. با این حال، همانطور که نمی خواهید موهای خود را بیش از حد بشویید، سعی کنید از شستن بیش از حد موهای اکستنشن شده خود نیز اجتناب کنید. بر خلاف موهای خود که هیدراتاسیون طبیعی را از روغن‌های روی پوست سرتان دریافت می‌کنند، اکستنشن‌های مو منبع آبرسانی طبیعی ندارند. بنابراین، هیدراته نگه داشتن آنها برای براق نگه داشتن و در شرایط خوب کلیدی است.

هزینه اکستنشن مو

با توجه به انواع مختلف اکستنشن مو در بازار، هزینه اکستنشن بر اساس نوع موی انتخابی شما و همچنین نصب کننده آن متفاوت است. برین رید، متخصص اکستنشن مو در Mirror Mirror Salon می‌گوید: اکستنشن‌های مو با کیفیت بالا، طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و ماندگاری بیشتری نسبت به اکستنشن‌های مصنوعی دارند، اما برای خرید و نصب نیاز به هزینه بیشتری دارند.

اکستنشن‌های با کیفیت ساخته شده از موهای انسان، مانند گیره‌ها، معمولاً از 100 تا 350 دلار متغیر هستند، در حالی که اکستنشن‌های طولانی‌مدت «دائمی» که به‌صورت حرفه‌ای نصب می‌شوند، می‌توانند 350 دلار تا بیش از 2000 دلار قیمت داشته باشند. از طرف دیگر اکستنشن موی مصنوعی بسیار ارزان‌تر است.

نکاتی که باید هنگام استفاده از اکستنشن مو در نظر داشته باشید

مزایای زیادی برای اکستنشن وجود دارد، اما شما باید روتین فعلی موهای خود را در نظر بگیرید تا مشخص کنید آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر. اکستنشن ‌ها باید با سشوار خشک شوند. مرطوب نگه داشتن اکستنشن ها برای مدت طولانی باعث می شود تا پودها از بین بروند و طول عمر اکستنشن های شما کوتاه شود. علاوه بر این، مدل موی شما نیز مهم است. اکستنشن ها می توانند به استایل فعلی شما حجم و طول بیافزایند، اما برای اینکه نتیجه نهایی بدون درز به نظر برسد، باید از هر گونه کوتاهی مو خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *